2012 Açık Ögretim Ara Sınavında Kesin Çıkacak Maliyet Muhasebesi Soruları

http://nettebuldum.blogspot.com/2012/05/ack-ogretimde-kredili-sistem-nedir.html


1)
Bir varlıgın elde edilmesi amacıyla yapılan harcama ve fedakarlıklara ne ad verilir?
Cevap= Maliyet

Soruda Gelir, Hasılat elde edilen deseydi cevap Gider
Karşılıksız veya amaçsız kelimeleri geçseydi cevap Zarar
Ödeme yada ödeme vaadi deseydi cevap Harcama

Bu soru tipi kesin gelecektir. 3,8 cepte


2)
Dönemim Üretim Maliyeti: 1500
Dönem başı Mamül Maliyeti: 300
Dönem Sonu Yarı Mamül Maliyeti:100
Dönem Sonu Mamül Maliyeti:400

Üretilen Mamül Maliyeti kaç liradır?

Cevap:1400

1500 1400
Toplam / Dönemim / Üretilen / Satılabilir / Satılan
+ - + -
D.Başı D.sonu D.başı D.sonu
Yarı Yarı Mamül Mamül
Mamül Mamül
100

ipucu: Soruda Toplam, Dönemin, Üretilen veya Satılan kelimeleri geçiyorsa yukarıda toplaya yerleştirip verilere göre işlem yapmalıyız.

Dönemin üretim maliyeti 1500 - Dönem sonu yarı mamül 100 = 1400 Üretilen Mamül Maliyeti



3)
Bir işletmenin üretim makinalarına ilişkin aylık tahmini amortisman gideri 100 Tldir.
Bu işlemin muhasebeleştirilmesinde alacak tarafına yazılacak hesap asagıdakilerden hangisidir?

Cevap= Maliyet Gider Karşılığı Hesabı

Borç Alacak
------------------/------------------
İkramiye
Yıllık İzin = Güm
Amortisman
Maliyet Gider Kaydı
------------------/--------------------
Tahmini Kayıt

4)
Bir üretim işletmesinde toplam sabit maliyet 375 TL birim basına değişken maliyet 1,5 TL'dir. İşletmede dönem içinde 100 saat çalışılması durumunda toplam maliyet kaç TL olacaktır?

Cevap: 525

Y= a + b .(x)

Y= Toplam Maliyet
a= Toplam Sabit Maliyet
b= Birim başına degişken maliyet
x= faliyet hacmi
b.(x)= Toplam degişken maliyet

verilenleri yerine yazdığımızda 375+1.5 X 100 = 525


5)
İşletmede kapasite eksikliği nedediyle üretimde darboğazınu aşmak üzere fazla çalışma yapılmaktaır. Bu nedenle yapılacak fazla çalışma zammı ödemeleri aşağıdaki hesaplardan hangisinde izlenir?

Cevap= Genel Üretim Giderleri

İpucu =
Fazla çalışma büyük firmalarda direk işçilik hesabı
Küçük firmalarda Güm. ( Genel üretim gideri)

Soruda kapasite eksikliği dediğine göre bu firma küçük işletmedir. bu yüzden Genel üretim giderlerine yazılır.

6)
Aşagıdakilerden hangisi tekdüzen hesap plan 7/B seçeneginde yer alan gider çeşitleri hesaplarından biridir.

Cevap= İlk Madde ve Malzeme Hesabı
İpucu= Direk, Genel , Hizmet ifadesiyle başlayan hesaplar 7/A 'dadır.


7) Döben sonunda 730 genel üretim giderleri hesabının borç kalabu 900.000TL , 731 genel üretim giderleri yansıtma hesabının alacak kalanı 920.000 Tldir.
Siparişin maliyetine eksik veya yazla yüklenen genel üretim maliyeti yutarı aşagidakilerden hangisidir?

Cevap = 20.000 tL fazla yükleme
ipucu = yansıtma görüdügünüzde aklınıza tahmini tutar gelsin.
yukarda görüldügü günü tahmini tutar 920.000 gerçekleşen ise 900.000 bu nedenle 20.000 fazla yükeleme vardır.

8)
Aşagıdakilerden hangisi yardımcı üretim gider yerleri ile yardımcı hizmet gider yerlerinde toplanan giderin, esas üretim gider yerlerine dagıtılmasını ifade eder

Cevap= İkinci Dağıtım

İpucu=
TÜM = YA = ES = MA
1.D > 2.D > 3.D

Soruda söylendiği gibi yardımcı hizmetden esas üretim yerine dagıtılmasıdır


Bir Sorunuz Kesin İlk Giren İlk Çıkar veya Son Giren İlk Çıkar Yönteminden Var.
Load disqus comments

0 Yorumlarınız